Přihlášení

Na hlavní stránce www.mojeid.cz klikněte na tlačítko Přihlásit se a vložte Vámi zvolené uživatelské jméno a heslo nebo jednorázové heslo (OTP), popřípadě použijte přihlášení pomocí certifikátu či autentikátoru. Záleží na tom, kterou možnost přihlášení jste si v účtu nastavili.

Dvoufaktorové přihlašování můžete odebrat pomocí kódu PIN1 z e-mailu, PIN2 z sms zprávy a zadáním Vašeho hesla k účtu. Pokyny k odebrání najdete přímo v přihlašovacím okně, pod Nefunguje Vám dvoufaktorové přihlášení? Odebrat z účtu.

Pokud již nemáte přístup k e-mailu a telefonnímu číslu v účtu, je třeba zaslat Icon Žádost o odblokování (56,8 KB) . Žádost nám může být doručena třemi různými způsoby:

  1. Osobní návštěva – s platným dokladem totožnosti (občanský průkaz nebo u cizích státních příslušníků pas) a vytištěnou žádostí přijdete osobně na adresu našeho sdružení (Milešovská 5, Praha 3). Doklad totožnosti musí obsahovat jméno, příjmení, datum narození, adresu bydliště, fotografii a dobu platnosti. Částečnou kopii dokladu si sdružení CZ.NIC archivuje.
  2. Prostřednictvím datové schránky - důležité však je, aby údaje kontaktu byly shodné s údaji odesílatele datové zprávy dle systému datových schránek a zároveň osoba odesílatele byla osobou oprávněnou ve smyslu zákona o elektronických úkonech a autorizované konverzi dat (nikoliv tedy osoba pověřená či administrátor). Proto je třeba, aby odesílatel požádal (povolil) zahrnutí své identifikace do odesílané datové zprávy. To není třeba, pokud bude datovou schránkou zaslána žádost elektronicky podepsaná – pak může být odeslána z jakékoliv datové schránky libovolnou osobou. Přednost bude mít elektronický podpis.
  3. Úředně ověřený podpis – na úřadě, na poště nebo u notáře ověřte svůj podpis na žádosti a originál zašlete na adresu našeho sdružení (Zákaznická podpora, CZ.NIC, Milešovská 5, 130 00, Praha 3). Dokumenty obdržené v procesu odblokování budou archivovány.
  • Jestliže máte stále telefonní číslo, které jste zadali do účtu, postupujte prosím dle informací pro odebrání dvoufaktorového přihlášení, které naleznete přímo na přihlašovací obrazovce pod Nefungujte Vám dvoufaktorové přihlášení? Odebrat z účtu.
  • Pokud máte náhradní heslo (u OTP), pak se přihlašte do Vašeho účtu. Poté je třeba stávající nastavení OTP odstranit a vytvořit nové OTP, které propojíte s novým telefonem.
  • Jestliže již náhradní heslo nemáte, tak nejprve postupujte podle bodu Nastavil(a) jsem si přihlašování pomocí OTP, nemohu se tak ale již přihlásit, k náhradnímu heslu se nedostanu. Co mám dělat?
  • Jakmile se do svého účtu přihlásíte, můžete si nastavit přihlášení pomocí OTP či autentikátoru, které propojíte s novým telefonem.

Při přihlášení do svého účtu MojeID pomocí certifikátu rozklikněte u položky způsob přihlášení možnost ''Certifikát''.
Při přihlašování na jiném počítači (v jiném prohlížeči) můžete použít jako způsob přihlášeni heslo, případně nahrát certifikát do prohlížeče v daném počítači.

Obnovení hesla v mojeID lze zaslat i na jiný e-mail, než na ten který je uveden v účtu. Stačí vyplnit Žádost o reset hesla v mojeID . Ta nám může být doručena třemi různými způsoby:

  1. Osobní návštěva – s platným dokladem totožnosti (občanský průkaz nebo u cizích státních příslušníků pas) a vytištěnou žádostí přijdete osobně na adresu našeho sdružení (Milešovská 5, Praha 3). Doklad totožnosti musí obsahovat jméno, příjmení, datum narození, adresu bydliště, fotografii a dobu platnosti. Částečnou kopii dokladu si sdružení CZ.NIC archivuje.
  2. Prostřednictvím datové schránky - důležité však je, aby údaje kontaktu byly shodné s údaji odesílatele datové zprávy dle systému datových schránek a zároveň osoba odesílatele byla osobou oprávněnou ve smyslu zákona o elektronických úkonech a autorizované konverzi dat (nikoliv tedy osoba pověřená či administrátor). Proto je třeba, aby odesílatel požádal (povolil) zahrnutí své identifikace do odesílané datové zprávy. To není třeba, pokud bude datovou schránkou zaslána žádost elektronicky podepsaná – pak může být odeslána z jakékoliv datové schránky libovolnou osobou. Přednost bude mít elektronický podpis.
  3. Úředně ověřený podpis – na úřadě, na poště nebo u notáře ověřte svůj podpis na žádosti a originál zašlete na adresu našeho sdružení (Zákaznická podpora, CZ.NIC, Milešovská 5, 130 00, Praha 3). Dokumenty obdržené v procesu odblokování budou archivovány.

Pro přihlášení do mojeID pomocí certifikátu můžete použít buď jednu z akreditovaných certifikačních autorit, nebo certifikát vydaný certifikační autoritou z tohoto seznamu. Seznam certifikačních autorit, které lze použít pro přihlášení, aktualizujeme jednou měsíčně. Může se tedy stát, že nějaká autorita je již v seznamu uvedená, ale přihlásit pomocí certifikátu vydaného touto autoritou ještě nebude možné.

Tento e-mail vám přijde v případě, že je při přihlašování zadáno 6x za sebou špatné heslo. Následně došlo k zablokování vašeho účtu mojeID a již není možné se do něj přihlásit. Takto je váš účet chráněn např. proti manuálnímu hádání hesel.

 

Pro odblokování následujte odkaz dostupný v textu e-mailu.

 

Pokud jste se nepřihlašovali, prosím kontaktujte náš bezpečnostní tým e-mailem na csirt@nic.cz.

V případě jakýchkoliv dotazů a přípomínek k mojeID pište na e-mailovou adresu podpora@mojeid.cz nebo volejte technickou podporu sdružení CZ.NIC, správce registru domén +420 222 745 111 (non-stop).