Jak na to
1
Založte si účet MojeID
Na stránce založení nového účtu vyplňte základní údaje o sobě a ověřte svůj e-mail a telefonní číslo. Hotovo? Doplňte do profilu všechny údaje, které chcete mít k dispozici pro předávání partnerským službám.
Už teď se můžete bez registrace přihlašovat k tisícům služeb, pro které není klíčové znát vaši totožnost.
Jak MojeID využívat naplno?
2
Zabezpečte si účet bezpečnostním klíčem
Použít můžete mobilní aplikaci MojeID Klíč (zdarma ke stažení na Google Play i App Store), fyzický USB/NFC klíč, případně i jiné druhy klíčů. Více se dozvíte v sekci zabezpečení účtu a postupy najdete ve videonávodech.
3
Aktivujte si přístup ke službám veřejné správy
Schází už jen ověření vaší totožnosti – buď osobně na Czech POINTu, nebo pomocí prostředku pro elektronickou identifikaci, pokud již nějaký využíváte (návody / videonávody).
Po dokončení aktivace se hned můžete přes svou Identitu občana (dříve eIdentita) zkusit přihlásit k některé z elektronických služeb státu.
Často kladené otázky
Na stránce Založení nového účtu vyplňte povinné položky a klikněte na tlačítko Založit účet.
Tvar čísla mobilního telefonu musí být v podobě: +420.111111111 nebo +421.111111111. Údaje vyplňte pravdivě. Pro založení účtu je totiž potřeba zadat PIN kódy. PIN1 vám dorazí na e-mail, PIN2 formou SMS.
Vyhledejte na stránkách poskytovatele služby odkaz na přihlášení pomocí MojeID nebo OpenID. Přihlášení bývá zpravidla označeno některou z těchto ikon:
U služeb veřejné správy zvolte vždy možnost přihlášení přes eIdentitu a poté vyberte z nabídky MojeID.
Případně se můžete podívat do katalogu na seznam všech služeb, které MojeID podporují.
Více informací najdete na stránce Podpora v sekci Registrace (založení účtu).