Mobile navigation is open Mobile navigation is close
Search icon

Návod na zpřístupnění online služeb veřejné správy

2

Zabezpečte ho kromě hesla ještě jedním faktorem.

Možnosti máte dvě:

  1. Přihlaste se do MojeID.
  2. Klikněte na Spravovat ověření u sekce Dvoufaktorové ověření na hlavní stránce a následně na Přidat nový klíč.
  3. Mobilním telefonem naskenujte QR kód pro stažení aplikace MojeID Klíč a aplikaci nainstalujte.
  4. Otevřete aplikaci v telefonu, zvolte Vyfotit QR kód a z obrazovky počítače načtěte druhý QR kód.
  5. Dokončete nastavení aplikace (PIN kód, přihlašování pomocí biometrie) a v účtu MojeID vše potvrďte opětovným přihlášením.
  6. V aplikaci se objeví informace, že je MojeID Klíč aktivní. Kliknutím na Začít používat je přidání MojeID Klíče dokončeno.

Celé to zvládnete i na mobilu, postup je stejný. Více informací najdete v nápovědě.

Pokud nemůžete/nechcete využívat mobilní aplikaci MojeID Klíč, nebo si chcete účet zabezpečit dalším klíčem, jde to. Možností je několik: Fyzický USB/NFC klíč, systémový klíč v OS Android 7+ a Windows Hello na Windows 10+.

  1. Přihaste se do MojeID.
  2. Klikněte na Spravovat ověření u sekce Dvoufaktorové ověření na hlavní stránce a následně na Přidat nový klíč.
  3. Vyberte možnost Fyzický klíč/Systémový klíč podle vaší preference.
  4. Pokud vyberete možnost fyzického klíče, přiložte ho k zadní straně svého mobilního zařízení nebo ho vložte do USB portu.
  5. Kliknete na tlačítko Přidat a pokračujte v nastavení klíče v systémovém nastavení.
  6. Přidání klíče potvrdíte opětovným přihlášením do svého účtu MojeID.

Podrobný návod, jak jednotlivé klíče přidat a spravovat najdete v nápovědě.

3

Ověřte svou totožnost.

Klikněte na Spravovat ověření u sekce Dvoufaktorové ověření na hlavní stránce svého účtu a následně na Získat přístup ke službám veřejné správy. Systém vás následně vyzve k ověření vaší totožnosti. To můžete udělat několika způsoby:

Zvolte možnost Ověřit se na CzechPointu a klikněte na tlačítko Stáhnout dokument (PDF). Žádost má platnost 14 dní.

S vytištěnou žádostí nebo náhledem žádosti na svém telefonu navštivte nejbližší pobočku Czech POINT  (na vybraných poštách, úřadech a u notářů), kde bude zdarma ověřena vaše totožnost. Nezapomeňte s sebou občanský průkaz. Pokyny pro vás i pro pracovníka Czech POINT naleznete přímo na žádosti. Přečtěte si je, budete je potřebovat.

Po úspěšném ověření totožnosti vám přijde potvrzovací e-mail s výzvou k dokončení procesu.

Zvolte možnost Ověřit se jinak. Budete přesměrováni na stránky identitaobcana.cz, kde se vám zobrazí seznam možností, jak se ověřit. 

  • Pomocí eObčanky – Ověření prostřednictvím nového občanského průkazu, který obsahuje čip a jeho elektronická funkcionalita byla aktivována. Zapotřebí je čtečka dokladů a nainstalovaný příslušný software.
  • Pomocí NIA ID (jméno, heslo, SMS) – Ověření prostřednictvím uživatelského jména a hesla, které jste zadali při založení svého identifikačního prostředku na portálu národního bodu. Ověření dokončíte zadáním ověřovacího kódu, který vám bude zaslán ve formě SMS na vaše telefonní číslo.
  • Pomocí karty Starcos (I.CA) – Ověření prostřednictvím čipové karty Starcos společnosti První certifikační autorita, a.s., která byla použita pro generování a uložení privátního klíče identitního komerčního certifikátu. Pro přihlášení budete potřebovat čtečku čipových karet (pokud není integrována do PC/NTB) a nainstalovaný ovládací software.

Zvolte možnost Ověřit se přes datovou schránku fyzické osoby a klikněte na tlačítko Propojit s datovou schránkou. Nezapomeňte zaškrtnout souhlas s předáním informací MojeID. Na další stránce pokračujte na přihlašovací stránku datových schránek.

Přihlaste se do své datové schránky. Přihlášení může provést pouze oprávněná osoba a lze použít pouze schránku nepodnikající fyzické osoby. Odešlete připravený koncept s předmětem Ověření totožnosti pro MojeID. Zpracování žádosti probíhá obvykle během několika minut.

Jakmile bude žádost zpracována, obdržíte zprávu do datové schránky a při úspěšném ověření totožnosti vám přijde potvrzovací e-mail s výzvou k dokončení procesu. 

Nevyhovuje vám textový návod? Podívejte se na video.

4

Dokončete proces zpřístupnění veřejné správy.

Po ověření vaší totožnosti se vám v Přehledu vašeho účtu zobrazí banner s tlačítkem Dokončit ověření. Když na něj kliknete, objeví se stránka s tabulkou s vašimi aktualizovanými informacemi. Pečlivě je zkontrolujte a pokud jsou v pořádku, klikněte znovu na tlačítko Dokončit ověření.

Gratulujeme!

Nyní se můžete využívat služby eGovernmentu i online služby dalších institucí přes MojeID. 
Prohlédněte si seznam poskytovatelů  a rovnou se můžete zkusit k některým službám přihlásit.