Mobile navigation is open Mobile navigation is close
Search icon

Kódy PIN 1, 2

Ověřte, zda je vyplňujete správně. PIN1 a PIN2 je potřeba zadávat naprosto přesně, dodržovat velikost písmen, nezaměňovat písmenka a čísla za jiná, nepsat navíc znaky jako mezera nebo tečka. Pokud to i přes tato opatření nepůjde, můžete si vygenerovat novou sadu PIN1 a PIN2, a to zde (identifikátor je Vaše uživatelské jméno).

Jestliže si nejste jistí, zda jste PINy zadali, či ne, pak si stav účtu můžete ověřit na hlavní stránce
www.mojeid.cz. Zde klikněte na tlačítko Přihlásit se a vložte Vámi zvolené uživatelské jméno. Heslo nevyplňujte a klikněte na OK. V případě, že po Vás systém bude požadovat zadání hesla, znamená to, že se Vám podařilo správně zadat oba PIN kódy. Následně stačí vyžádat heslo, které Vám dorazí na e-mail. Po přihlášení heslo co nejdříve změňte.

Od nás jsou posílány všechny PIN kódy současně, tudíž je jen otázka několika minut, než Vám SMS zprávu Váš operátor doručí, prosíme o strpení. V případě, že by PIN nedorazil do dvou hodin, informujte nás o tom na podpora@mojeid.cz. My odeslání PIN kódů prověříme a budeme Vás informovat. Vyvolat znovu zaslání PIN1 a PIN2 je možné i zadáním Vašeho jména účtu do položky identifikátor kontaktu zde. Systém Vám odešle nové PIN kódy.

Vyčkejte prosím dvě až tři hodiny, při automatickém generování e-mailu může dojít ke zpoždění. Rovněž si prosím zkontrolujte, zda nemáte e-mail s PIN1 ve spamu nebo nemáte plnou schránku. Je též možné, že byl při registraci uveden omylem chybný e-mail, viz Při zakládání mojeID jsem omylem uvedl(a) chybný e-mail .

PIN3 slouží k tomu, abyste účet plně aktivovali (ověřili platnost adresy). Toto ověření je od června 2022 dostupné pouze pro právnické osoby (účet s vyplněným polem Organizace).

Uživatelé, kteří zadali kód PIN3 před koncem června 2022, mají stále ověřenou adresu, nic se pro ně nemění. Fyzické osoby pak mají skrytou adresu, jestliže mají účet vedený v jakékoli roli (držitel, administrativní kontakt, technický kontakt) u domény.

Pro přihlašování účtem MojeID na služby veřejné správy není nutné ověřovat adresu kódem PIN3.

  • Pokud požádáte v účtu o zaslání dopisu s PIN3, měl by být poštou doručen do týdne, nejpozději do dvou týdnů.
  • Nejprve se přihlaste na www.mojeid.cz tlačítkem Přihlásit se, zadejte své uživatelské jméno a heslo, které jste si pro účet zvolili (zde se ještě nezadává PIN3). Pokud si heslo nepamatujete, zvolte prosím možnost „Zapomněli jste heslo?“, kterou uvidíte pod formulářem. Systém vás provede k heslu náhradnímu.
  • Pečlivě si prosím zkontrolujte, zda se přihlašujete k tomu účtu, ke kterému máte PIN3.
  • Po vstupu do účtu klikněte na sekci Nastavení, ve které najdete okénko pro PIN3. Po přesném opsání kódu klikněte na Potvrdit.
  • Zadáním PIN3 účet identifikujete, to znamená, že jste ověřili platnost adresy.
  • Od června 2022 již dopisy k ověření pomocí PIN3 nezasíláme. Pouze umožňujeme zadat kód uživatelům, kteří si o dopis požádali dříve.
  • Pokud budete teprve registrovat svůj účet, vyplňte i korespondenční adresu.
  • Pokud jste již provedli identifikaci pomocí PIN1 a PIN2, je možné tuto korespondenční adresu přidat. Dopis s PIN3 pak přijde na novou adresu.

PIN3 ověřuje platnost Vaší korespondenční adresy, proto není možné si jej nechat zaslat do datové schránky. Není možné ani zadat svou datovou schránku jako korespondenční adresu.

V případě jakýchkoliv dotazů a přípomínek k MojeID pište na e-mailovou adresu podpora@mojeid.cz nebo volejte technickou podporu sdružení CZ.NIC, správce registru domén, na čísle +420 731 657 660 nebo +420 222 745 111 (non-stop).