Přihlaste se ke svému účtu MojeID, přejděte do záložky Nastavení a v sekci Další nastavení klikněte na tlačítko Změnit. Zde uvidíte možnost změny hesla. Zadejte dvakrát své nové heslo. Potvrďte volbu tlačítkem Uložit. Následně je třeba změnu hesla dokončit opětovným přihlášením do účtu MojeID (zde zadaváte ještě původní heslo).
Pokud má uživatel nastaveno přihlašování pomocí dvoufaktorové autentizace, vždy musí změnu hesla potvrdit také druhým faktorem.
- Na hlavní stránce www.mojeid.cz klikněte na tlačítko Přihlásit se a následně na Zapomněli jste heslo?
- Zadejte svůj e-mail, opište kontrolní kód a klikněte na Potvrdit.
- Přijde Vám e-mail s odkazem. Klikněte na odkaz ‒ otevře se vám tabulka, do které zadejte nové heslo.
- Pro ověření Vám přijde SMS s kódem, který rovněž zadejte do tabulky.
- SMS s kódem je odeslána až ve chvíli, kdy otevřete odkaz v e-mailu.
- Platnost kódu v SMS je tři dny.
Upozornění: Pokud má uživatel nastavené přihlašování pomocí dvoufaktorové autentizace, vždy musí změnu hesla potvrdit také druhým faktorem.
Upozornění: Resetovat heslo lze maximálně 5x za den.
Hesla k účtům MojeID jsou zakryptována pomocí hashovací funkce PBKDF2+HMAC+SHA256 a 15 000 iteracemi. Úroveň zabezpečení průběžně zvyšujeme na základě zjištěných informací o případných zranitelnostech.
Zkontrolujte prosím, zda zadáváte všechny znaky správně, není použit znak navíc a zda heslo patří ke správnému účtu (stává se, že má uživatel více účtů a zadává heslo pro účet nesprávný). Rovněž zkontrolujte, zda jste v minulosti nenastavili jiný způsob přihlašování (bezpečnostní klíče nebo aplikaci MojeID Klíč).
Z důvodu zajištění vyšší bezpečnosti MojeID systém automaticky deaktivuje možnost přihlášení heslem u účtů, které nebyly více než 18 měsíců použity. V takové situaci je nutné obnovit si heslo přes odkaz „Zapomenuté heslo“.
Pokud má uživatel nastaveno přihlašování pomocí dvoufaktorové autentizace, je třeba obnovu hesla potvrdit také druhým faktorem.
Tento e-mail vám přijde v případě, že je při přihlašování zadáno 6x za sebou špatné heslo. Následně došlo k zablokování vašeho účtu MojeID a již není možné se do něj přihlásit. Takto je váš účet chráněn např. proti manuálnímu hádání hesel.
Pro odblokování následujte odkaz dostupný v textu e-mailu.
Pokud jste se nepřihlašovali, prosím kontaktujte náš bezpečnostní tým e-mailem na csirt@nic.cz.
V případě jakýchkoliv dotazů a přípomínek k MojeID pište na e-mailovou adresu podpora@mojeid.cz nebo volejte technickou podporu sdružení CZ.NIC, správce registru domén, na čísle +420 731 657 660 nebo +420 222 745 111 (non-stop).