Mobile navigation Search icon

Heslo

Přihlašte se ke svému účtu mojeID, na úvodní stránce Vašeho účtu v záložce Nastavení klikněte na tlačítko Změnit heslo a zadejte současné a budoucí nové heslo. Potvrďte volbu tlačítkem Změnit.

Pokud má uživatel nastaveno přihlašování pomocí dvoufaktorové autentizace, vždy musí změnu hesla potvrdit také druhým faktorem.

  • Na hlavní stránce www.mojeid.cz klikněte na tlačítko Přihlásit se a následně na Zapomněli jste heslo?
  • Zadejte svůj e-mail, opište kontrolní kód a klikněte na Potvrdit.
  • Přijde Vám e-mail s odkazem. Klikněte na odkaz ‒ otevře se vám tabulka, do které zadejte nové heslo.
  • Pro ověření Vám přijde SMS s kódem, který rovněž zadejte do tabulky.
    • SMS s kódem je odeslána až ve chvíli, kdy otevřete odkaz v e-mailu.
    • Platnost kódu v SMS je tři dny.

Upozornění: Pokud má uživatel nastavené přihlašování pomocí dvoufaktorové autentizace, vždy musí změnu hesla potvrdit také druhým faktorem.

Upozornění: Resetovat heslo lze maximálně 5x za den.

Hesla k účtům mojeID jsou zakryptována pomocí hashovací funkce PBKDF2+HMAC+SHA256 a 15 000 iteracemi. Úroveň zabezpečení průběžně zvyšujeme na základě zjištěných informací o případných zranitelnostech.

 

Zkontrolujte prosím, zda zadáváte všechny znaky správně, není použit znak navíc a zda heslo patří ke správnému účtu (stává se, že má uživatel více účtů a zadává heslo pro účet nesprávný). Rovněž zkontrolujte, zda jste v minulosti nenastavili jiný způsob přihlašování (OTP, certifikát nebo autentikátor).

Z důvodu zajištění vyšší bezpečnosti MojeID systém automaticky deaktivuje možnost přihlášení heslem u účtů, které nebyly více než 18 měsíců použity. V takové situaci je nutné obnovit si heslo přes odkaz „Zapomenuté heslo“.

Pokud má uživatel nastaveno přihlašování pomocí dvoufaktorové autentizace, je třeba obnovu hesla potvrdit také druhým faktorem.

Tento e-mail vám přijde v případě, že je při přihlašování zadáno 6x za sebou špatné heslo. Následně došlo k zablokování vašeho účtu mojeID a již není možné se do něj přihlásit. Takto je váš účet chráněn např. proti manuálnímu hádání hesel.

 

Pro odblokování následujte odkaz dostupný v textu e-mailu.

 

Pokud jste se nepřihlašovali, prosím kontaktujte náš bezpečnostní tým e-mailem na csirt@nic.cz.

V případě jakýchkoliv dotazů a přípomínek k mojeID pište na e-mailovou adresu podpora@mojeid.cz nebo volejte technickou podporu sdružení CZ.NIC, správce registru domén, na čísle +420 731 657 660 nebo +420 222 745 111 (non-stop).