Mobile navigation Search icon

EU služby

1. Účet mojeID umožňuje také přístup ke elektronickým službám Evropské unie.

Pro přístup lze použít:

- účet s vysokou úrovní záruky 

- účet se značnou úrovní záruky, ověřený přes pracoviště Czech POINT

Datová schránka bohužel nemá dostatečnou úroveň zabezpečení, ověření totožnosti datovou schránkou tak nelze použít pro získání přístupu na služby Evropské unie. Stejně tak bohužel není možné využít jiné elektronické prostředky, u kterých bylo ověření totožnosti provedeno datovou schránkou.

2. Kde konkrétně mohu přihlášení na EU služby použít?

Přihlášení pomocí účtu mojeID na EU služby můžete využít například na elektronickém portálu veřejné správy Slovenské republiky ​.

3. Obecný postup přihlašování na elektronické služby EU: Přepněte jazykovou verzi do angličtiny (pokud ji stránka nabízí) → najděte Log in → vyberte European authentication (případně European login, EU ID či eIDAS) → z nabídky vyberte podle vlajky Českou republiku → pokračujte na přihlášení pomocí účtu mojeID.

Pokud vám byl přístup na EU služby zamítnut z důvodu nedostatečného ověření, můžete přejít do vašeho účtu na tabulku klíčů a ve sloupci Služby EU přes tlačítko "Získat" provedete dodatečné ověření vašeho klíče.

Totožnost lze ověřit na pracovišti Czech POINT nebo již existujícím elektronickým prostředkem (který není založen na datové schránce).

Datová schránka bohužel nemá dostatečnou úroveň zabezpečení, ověření totožnosti datovou schránkou tak nelze použít pro získání přístupu na služby Evropské unie. 

V případě jakýchkoliv dotazů a přípomínek k mojeID pište na e-mailovou adresu podpora@mojeid.cz nebo volejte technickou podporu sdružení CZ.NIC, správce registru domén, na čísle +420 731 657 660 nebo +420 222 745 111 (non-stop).