Jestliže jste běžným uživatelem, je služba MojeID zcela zdarma. Jestliže jste poskytovatelem, který chce mojeID implementovat např. do svého e-shopu, pak ceník naleznete zde.
Přihlašte se ke svému účtu mojeID pomocí hesla. V záložce Nastavení klikněte na tlačítko Certifikát. K tomu, abyste mohli využít přihlašovaní do mojeID pomocí certifikátu, musí být tento certifikát nahrán ve Vašem prohlížeči. V takovém případě se Vám po kliknutí na Nahrát certifikát zobrazí okno, ve kterém si příslušný certifikát vyberete a tím se nahraje i do mojeID. Jestliže certifikát v prohlížeči nahraný nemáte, objeví se chybová hláška prohlížeče.
Pro přihlášení do mojeID pomocí certifikátu můžete použít buď certifikát od jedné z akreditovaných certifikačních autorit nebo certifikát vydaný autoritou z tohoto seznamu.
Do mojeID lze nahrát pouze jeden certifikát, kterým se budete přihlašovat.
- Certifikát bohužel z technických důvodů nelze nahrát v prohližeči Safari.
Pro přihlášení do mojeID pomocí certifikátu můžete použít buď jednu z akreditovaných certifikačních autorit, nebo certifikát vydaný certifikační autoritou z tohoto seznamu. Pro přihlášení můžete nastavit pouze komerční certifikát, nelze použít kvalifikovaný certifikát.
Seznam certifikačních autorit, které lze použít pro přihlášení, aktualizujeme jednou měsíčně. Může se tedy stát, že nějaká autorita je již v seznamu uvedená, ale přihlásit pomocí certifikátu vydaného touto autoritou ještě nebude možné.
V záložce "Nastavení" se nachází volba "Trvale zrušit účet".
-
Pokud není účet evidován u žádné domény, dojde k úplnému zrušení účtu, následně ještě 2 měsíce nelze použít dané uživatelské jméno. Více informací zde.
-
Pokud je účet veden jako kontakt u nějaké domény, dojde pouze k deaktivaci mojeID, ztratíte tedy možnost přihlašovat se ke službám mojeID. Základní kontaktní údaje (jméno a datum narození, organizace, IČO a DIČ, e-mailové kontakty, telefonní číslo a adresa trvalého bydliště) zůstanou zachovány v registru domén, ve kterém je můžete nadále používat. Ostatní doplňující údaje budou z Vašeho profilu odstraněny. U kontaktu je poté možno změnit určeného registrátora.
Ano, může.
- Jestliže nevyužíváte účet více než rok, pak může být zrušen, ovšem pouze v případě, že tento účet nezastává roli kontaktu u domény. Využívaný účet je ten, který používáte k přihlašování na stránkách poskytovatele nebo minimálně jednou za půl roku na stránce www.mojeid.cz.
Pokud chcete validovat účet mojeID, nesmíte mít zahájeno propojování vašeho účtu na služby veřejné správy. Propojování lze zrušit na následující stránce
-
https://mojeid.cz/account/nia/finish/ → Zrušení požadavku → Zrušit
Možnosti validace:
-
Účet lze validovat žádostí s úředně ověřeným podpisem (fyzické osoby, organizace, fyzické podnikající osoby). Po přihlášení do účtu přejděte na tuto stránku:
- Fyzická osoba zadává v účtu jméno a příjmení, datum narození a adresu pobytu (trvalé bydliště).
- Organizace zadává v účtu jméno a příjmení, datum narození statutárního orgánu (jednatel, ředitel), IČO, adresu sídla.
- Fyzická podnikající osoba zadává jméno a příjmení, datum narození, do pole organizace buď své jméno nebo název živnosti, IČO a adresu sídla.
Další možnosti validace:
-
Přímá validace účtu přes datovou schránku (pro nepodnikající fyzické osoby). Po přihlášení do účtu přejděte na stránku:
-
Nepřímá validace účtu přes datovou schránku s žádostí (pro organizace). Po přihlášení do účtu si vygenerujete PDF žádost přes odkaz v následujícím podbodě. Žádost nám poté zašle oprávněná osoba (statutární orgán) z datové schránky se zapnutou identifikací odesílatele do naší datové schránky h4axdn8.
-
Validace účtu prostřednictvím návštěvy pracoviště Czech POINT s dokladem totožnosti (pro nepodnikající fyzické osoby). Po přihlášení do účtu přejděte na následující stránku:
-
Pokud již máte žádost vytvořenou, lze ji zobrazit přes odkaz:
-
Žádost lze zrušit pomocí odkazu:
-
Po úspěšném zpracování na pracovišti Czech POINT žádost potvrdíte přes odkaz:
V případě jakýchkoliv dotazů a přípomínek k mojeID pište na e-mailovou adresu podpora@mojeid.cz nebo volejte technickou podporu sdružení CZ.NIC, správce registru domén, na čísle +420 731 657 660 nebo +420 222 745 111 (non-stop).