Během registrace, hned po vyplnění vašich základních údajů, následuje proces identifikace.
Nejdříve obdržíte PIN1 (e-mailem), poté PIN2 (textovou zprávou na mobil). Vložením těchto ověřovacích kódů aktivujete svůj účet a můžete jej ihned začít používat.
Kód PIN3, ověřující vaši korespondenční adresu, vám bude odeslán dopisem a měl by dorazit během pár dnů od registrace. Po vyplnění PIN3 ve vašem účtu mojeID už budete moct svůj účet plně spravovat.
Dalším stupněm ověření vašeho účtu mojeID je validace neboli ověření vaší totožnosti oproti občanskému průkazu. Validace je nepovinná, můžou ji ale vyžadovat některé služby. Validace proběhne automaticky také v případě, že si zpřístupníte služby veřejné správy.
Více o validaci
Pro validaci účtu mojeID nemusíte čekat na doručení dopisu s PIN3, stačí si rovnou v profilu mojeID doplnit své datum narození a adresu trvalého bydliště, které jsou pro validaci nutné, a následně si vygenerovat žádost o validaci. To lze provést v profilu mojeID kliknutím na tlačítko „Žádat o validaci“ v záložce „Nastavení“.
Jak se validovat?
Dřívější validace byla v rámci zkvalitňování služeb nahrazena propojením účtu s Národním bodem pro identifikaci a autentizaci (tzn.zpřístupněním služeb veřejné správy), jehož součástí je právě i ověření totožnosti.
Abyste tedy dosáhli statusu validovaného účtu, aktivujte si prosím přístup ke službám veřejné správy. Je to snadné a získáte tím spoustu výhod. Jak na to, najdete v návodu.
Pokud máte formulář pro validaci připraven z minulosti, je stále možné ho zaslat do datové schránky sdružení (ID: h4axdn8) nebo se osobně dostavit do centrály mojeID, a váš účet bude validován (nikoliv aktivován pro přístup ke službám veřejné správy).
Validační místa byla zrušena.
V případě dotazů se prosím obraťte na naši podporu
.
Osobně
Validovat se můžete zdarma osobní návštěvou v centrále mojeID
.
Datovou schránkou
Jste-li právnická osoba, odešlete žádost o validaci z vaší datové schránky do datové schránky sdružení CZ.NIC s identifikací odesílatele. Jste-li fyzická osoba, můžete se validovat přes datovou schránku přímo v nastavení vašeho účtu.
Ověřeným podpisem
Další možnost, jak se validovat, je prostřednictvím úředně ověřeného podpisu na žádosti o validaci (u notáře nebo na pracovišti Czech POINT – za poplatek).
Přes Czech POINT
Fyzická osoba se může validovat zdarma podáním Žádosti o poskytnutí referenčních údajů z registru obyvatel jiné osobě na jakémkoli pracovišti Czech POINT.
Validační místa mojeID
V souvislosti s opatřeními proti šíření COVID-19 mohou být validační místa uzavřena,
nebo mít změněnou otevírací dobu. Riziko změněné otevírací doby platí také pro pobočky Czech POINT.
Před osobní návštěvou se prosím informujte u provozovatele, nebo využijte možnost validace online.