Mobile navigation is open Mobile navigation is close
Search icon

MojeID Klíč – podmínky užívání a ochrana osobních údajů

1.1 Podmínky používání

  • Aplikace MojeID Klíč (dále jen „aplikace“) pro operační systém Android je určena k dvoufázovému ověření uživatele při přihlašování do služby MojeID (dále jen „služba“). Službu poskytuje a aplikaci vytvořilo a provozuje CZ.NIC, z. s. p. o., IČO 67985726, Milešovská 1136/5, Praha 3 (dále jen „sdružení CZ.NIC“).
  • Zdrojový kód, název a logo aplikace a jiné duševní vlastnictví obsažené či použité ve spojení s aplikací jsou chráněny autorským právem a dalšími právními předpisy upravujícími duševní vlastnictví.
  • Aplikaci lze používat pouze na základě souhlasu uživatele s těmito podmínkami, který vyjádří instalací a užíváním této aplikace a jejím propojením se službou. Souhlas odvolá ukončením užívání aplikace a odstraněním volby MojeID Klíč v nastavení svého uživatelského účtu služby.
  • Propojení aplikace s uživatelským účtem služby pro účely dvoufázového ověření probíhá v rámci webových stránek služby (https://www.mojeid.cz ), kdy uživatel oskenuje (pořídí fotografii) unikátního QR kódu, který je mu nabídnut v uživatelském účtu služby v rámci nastavování aplikace jako autentizačního nástroje. Propojení aplikace s uživatelským účtem musí být uživatelem potvrzeno rovněž nastavením hesla a opětovným přihlášením do služby.
  • Je-li aplikace úspěšně propojena s uživatelským účtem služby, pak před každým přihlášením k uživatelskému účtu služby s využitím aplikace bude na zařízení, kde je aplikace instalována, doručena žádost o přihlášení – na propojeném zařízení se zobrazí výzva k přihlášení a zadání nastaveného hesla. Potvrzení této žádosti je podmínkou pro úspěšné přihlášení k uživatelskému účtu služby s využitím aplikace.
  • Uživatel je povinen chránit zařízení, na kterém je aplikace instalována a přístupové údaje před zneužitím. To zahrnuje přiměřenou ochranu zařízení před přístupem třetí osoby, zejména, nikoliv však výlučně, pomocí hesla, pravidelné aktualizace operačního systému, funkční (trvale zapnutý) a aktualizovaný antivirový program, používání bezpečné wifi sítě a podobně. Uživatel nese plnou odpovědnost za jakékoliv újmy, které mu vzniknou porušením této povinnosti a dalších povinností dle těchto podmínek. V případě ztráty kontroly nad zařízením, kde je aplikace instalována, je vhodné neprodleně odstranit aplikaci z uživatelského účtu služby jako autentizační nástroj.
  • Aplikace může být uživatelem instalována výhradně z obchodu Google Play. Při instalaci aplikace je uživatel povinen zkontrolovat, že jejím poskytovatelem je sdružení CZ.NIC.
  • Sdružení CZ.NIC je oprávněno kdykoliv z jakýchkoliv důvodů (zejména technických, bezpečnostních, údržby, správy či jiných) dočasně pozastavit užívání aplikace na potřebnou dobu, aniž by sdružení CZ.NIC vznikl jakýkoliv závazek vůči uživateli. V rozsahu stanoveném právními předpisy nebude sdružení CZ.NIC za žádných okolností odpovědno za újmy, které by Uživateli vznikly v souvislosti se selháním při použití aplikace.
  • Sdružení CZ.NIC si vyhrazuje právo aplikaci kdykoliv trvale deaktivovat, zejména z bezpečnostních či obchodních důvodů.
  • Poskytování služby se řídí Pravidly poskytování služby MojeID pro koncové uživatele v aktuálním znění, které jsou dostupné na webových stránkách služby (https://www.mojeid.cz ).

1.2 Ochrana osobních údajů

  • Aplikace pro svoji funkčnost nevyžaduje, a tedy nezpracovává, žádné osobní údaje uživatele služby.
  • Pro dosažení svého účelu a funkčnosti aplikace vyžaduje oprávnění přístupu k fotoaparátu propojeného zařízení, a to pro účely pořízení fotografie QR kódu a připojení k síti internet.
  • Zpracování osobních údajů uživatele služby v rámci poskytování služby se řídí Zásadami zpracování osobních údajů, které jsou dostupné na webových stránkách sdružení CZ.NIC (https://www.nic.cz ).
  • Uživatel má v souvislosti s ochranou svých osobních údajů veškerá práva dle právních předpisů – právo požadovat vysvětlení a odstranění závadného stavu, požadovat opravu a výmaz, vznést námitku proti zpracování či podat stížnost u dozorového úřadu. V případě jakýchkoliv dotazů či nejasností v souvislosti s ochranou osobních údajů se může uživatel obrátit na telefonní číslo +420 222 745 111 nebo e-mail pravni@nic.cz .